"NOW" nieuws....

Dubbele zege voor HokamoRacingTeam in België !!

9-6 Escharen- Na een drukke week van voorbereiden en organiseren reisde het HokamoRacingTeam af naar het befaamde racecircuit in Zolder (B) om daar zaterdag 7 juni j.l. deel te nemen aan het race-evenement  Summer Challenge 2008. Dit is een nieuwe in 2007 succesvol opgestarte raceklasse waarbij er in de ochtend 2 kwalificaties gereden worden en in de middag  2 races! Het team zou tijdens dit evenement voor de eerste maal met 2 rijders van start gaan, waarvoor op korte termijn nog een tweede Hokamo racer werd geprepareerd voor 2e rijder Iwan Albers (Velp). Voor het team was dit een nieuwe ervaring en de supporters en racefans van het HokamoTeam reageerden hier zeer enthousiast op. Er werden alleen maar complimenten uitgedeeld bij het presenteren van de 2 racemotoren die er gelikt bijstonden. Het HokamoRacingTeam was nu pas echt compleet!!

De racedag: Omdat de weersvoorspellingen voor zaterdag uitmuntend zouden zijn, begon het in de nacht van vrijdag op zaterdag toch flink te regenen. Dit hield tegen de verwachtingen in aan tot ongeveer 12.00uur in de ochtend. Dit was achteraf ook te zien op internet, er bleek een lange strook van wolkenvelden boven het circuit te hangen en het feit dat er weinig wind stond duurde het een hele tijd voordat deze bui voorbij was. De kwalificaties waren hierdoor letterlijk in het water gevallen. Het team hoopte juist op een mooie zonnige dag voor het publiek en racefans die het tweetal zouden komen aanschouwen. Desondanks waren de meeste ‘aanhangers’ toch op komen dagen om deze dag niet te missen en ze kwamen gelukkig niet voor niks! De eerste kwalificatie vertrokken Niels Jansen (Escharen) en Iwan op regenbanden vanuit de pitsstraat om zo de eerste natte meters te gaan maken. Voor Iwan was het een hele uitdaging om na lange tijd niet actief te zijn geweest in de racerij, nu weer op zijn nieuwe Hokamo racer de eerste rondjes te draaien in de regen. Alles was weer nieuw voor Iwan, maar daar was zeker niks van te merken hoe snel hij zijn raceritme weer te pakken had en hoe snel hij ook aan de nieuwe racer gewend raakte. Binnen enkele ronden ‘vloog’ Iwan over de baan en liet iedereen verassen wat hij in zijn mars had in deze regensessie, het was werkelijk waar een genot om naar te kijken.  Zeker het idee om ook nog eens 2 Hokamo racers achter elkaar te zien rijden was al een fantastische ervaring. De tweede sessie draaide Iwan de gaskraan nog eens verder open en wist zo op een natte baan een toptijd neer te zetten waardoor hij in de race tussen de snelle mannen moest starten. Niels koos ervoor om tijdens de tweede kwalificatie geen risico te nemen en niet te gaan rijden om het zaakje te besparen. Hij wilde graag in de middag de 2 races rijden. Niels zakte hierdoor wel wat terug en belande   daardoor in de tweede groep, omdat de andere rijders tijdens de 2e training weer sneller gingen op een minder natte baan. Het deerde hem echter niet, hij had het alleen wel leuker gevonden qua spektakel, als de 2 Hokamo coureurs in dezelfde race zouden rijden.

De race: De gruwelijk nerveuze Iwan moest de spits afbijten voor het HokomoRacingTeam door als eerste een race te gaan rijden op de nog natte baan. Hij vertrok op regenbanden vanaf een 17e positie met een goede start en kwam de eerste toch altijd drukke bocht, zonder kleerscheuren door. Iwan bleef tijdens de eerste ronden een beetje op deze positie rijden terwijl er onderling ook wat werd ´stuivertje gewisseld´. Iwan probeerde natuurlijk toch nog wat extra aan te zetten om zo weer wat sneller rond te gaan, want het ging tenslotte allemaal lekker. De supporters, waaronder ook Niels, die nu voor het eerst zelf naar een race zat te kijken naar een Hokamo teamgenoot  in volle actie, genoten van de race van Iwan!  Ongeveer 3 ronden voor het einde van de race kwam Iwan niet meer langs start/finish.  Iedereen maakte zich zorgen want niemand wist wat er was gebeurd. Had hij mechanische problemen of was hij onderuit gegaan? Het bleek dat Iwan met hoge snelheid op een recht stuk tijdens het aanremmen voor een chicane onderuit is gegaan en met motor en al 100 meter door is geschoven over het asfalt totdat ze beide in de grindbak tot stilstand kwamen. Iwan gelukkig ongedeerd op een beurse elleboog na. De motor echter had een behoorlijke schade opgelopen nadat deze een aantal keren in de grindbak over de kop was geslagen. Hierdoor zat een 2e race er helaas meer niet in voor Iwan. Op het moment dat iedereen weer terugliep naar het rennnerskwartier kwam Iwan zelf al weer aanlopen met een grijns op z´n gezicht. Gelukkig kon hij nog lachen, hij was ongedeerd op een aantal kleerscheuren na en zijn mooie racepak moest toch nog ingewijd worden! Desondanks had Iwan wel een lekkere race gereden…  

De ogen van het Hokamo publiek waren nu gericht op Niels die nog 2 races te rijden had op zijn Yamaha R1. Niels bleek redelijk ontspannen en wilde gewoon 2 leuke competitieve races rijden. Na de 1e race van Iwan begon de baan al een droge lijn te krijgen, maar het bleef venijnig als je op het natte gedeelte zou komen. Niels koos er daarom voor om toch op regenbanden de race te rijden.

Vanaf een 8e positie vetrok Niels met een goede start om zo als 3e de eerste bocht in te duiken. Het  was een aantal keren stuivertje wisselen met de nummer 2 en het kopgroepje van 3 bleef aardig dicht bij elkaar ten opzichte van de rest. In ronde 4 kwam er een rode vlag situatie vanwege en gevallen motor op de baan. Hierdoor vond er een nieuwe start plaats. Niels was wederom goed weg met de start en ging weer als 3e de eerste bocht in. De twee voorste mannen leken toch een beetje weg te lopen van Niels en waren met elkaar in hevige strijd. In de laatste ronde zaten ze vrij ´close´ op elkaar en  bij het aanremmen van een chicane werd eentje gedwongen om van zijn lijn af te wijken en rechtdoor het gras in te gaan. Niels zat er 2 á 3 seconden achter en kon zo toch nog net voordat de nummer 2 zijn weg weer kon vervolgen, de 2e positie overnemen. Het lukte voor de finishvlag niet meer om Niels van de 2e plaats te ontdoen. Prima resultaat, dit betekende een podiumplek voor Niels. Het HokamoRacingTeam was na de pech-crash van Iwan weer op volle toeren en liet van zich horen.  

Tijdens de 2 race voor Niels was de baan inmiddels voor 90% opgedroogd, op enkele geniepige delen van de baan lag nog een waterspoor en daar was het wel opletten geblazen.

Niels vetrok nu op droogweer banden weer vanaf de 8e positie en had wederom een goede start en ging als 3e de eerste bocht in. Voor de volgende bocht had Niels de 2e man al te pakken. Daarna volgde een recht stuk waar Niels met accelereren de nummer 1 wist te passeren. Vanaf dat moment heeft Niels de 1e positie  niet meer uit handen gegeven en liep alleen maar ieder rondje verder weg van de rest van het veld. De toeschouwers en het team gingen uit hun dak. Ze konden zien dat Niels echt lekker op dreef was en genoot van het racen op zijn snelle R1 . In de 7e  of 8e ronde had Niels nog een klein momentje, wat gelukkig goed uitpakte. Tijdens het afvlaggen van de race had Niels een opmerkelijke voorsprong opgebouwd van 50 seconden!!!   Dit betekende een 1e plaats en dus de grootste beker die je maar kan krijgen die dag. Iedereen happy en Niels gaf op het rennerskwartier nog even een show´tje weg door een burn-out te maken bij het HokamoTeam. Tijdens het evalueren van de tijden kwam het team tot de conclusie dat Niels ook nog eens qua rondetijd de snelste van de hele dag is geweest op het circuit van  Zolder. Dit kon niet meer stuk…

Tijdens het podium mocht de gelukkige Niels 2 flinke bekers ontvangen. Al met al toch nog

een top dag voor het HokamoRacingTeam. En niet te vergeten, één ding wat zeker is, het HokamoTeam word niet snel vergeten in België. Op naar een succesvolle volgende race in Zolder, n.l. 24 Juli. Maar dan hopen we dat Iwan en Niels samen de show kunnen stelen…

HokamoRacing klaar voor de race in België !

4-6 Vandaag was de dag dat de tweede Hokamo racemotor kon worden gepresenteerd. Alle vrije uurtjes van de afgelopen week zijn benut om de fiets op tijd geprepareerd te krijgen om  a.s. zaterdag met een fris team van 2 ervaren rijders aan de start van de Summer Challenge in Zolder (B) te verschijnen. We willen hiervoor alvast onze trouwe sponsoren bedanken: hoofdsponsor HokamoBV voor het financiële plaatje, Autoschade Hurkmans voor het spuitwerk wat in kort tijdbestek nog gerealiseerd is, VanSleeuwenMotoren voor de nodige onderdelen, SplashDesign voor de raceaccessoires en de complete raceoutfits, Spectrum Reclame voor de belettering, Jansen Uitdeuktechniek,Verhoeven Montage Service en PPNL InternetServices.

Het team vertrekt vrijdag richting België, waar zaterdag in de middag 2 races verreden zullen worden (1e race 13.30uur, 2e race 15.10uur).

Voor het team wordt dit de ‘vuurdoop’! Voor het eerst zal er aan de start verschenen worden met 2 Hokamo racers en zeg nu eerlijk, het ziet er toch nu al gelikt uit! Niels en Iwan zullen hun uiterste best doen om een goed resultaat neer te zetten.

Niels: ‘ik heb er echt heel veel zin in, ik heb een tijdje niet op de motor gezeten maar ik kan toch wel zeggen dat ik me nog steeds erg gedreven voel om een goed visitekaartje achter te laten. Het is natuurlijk wel een geheel nieuw evenement, waar we beide voor het eerst aan gaan deelnemen. Aan het weer zal het niet liggen, voor zover de voorspellingen nu zijn, zal het een mooie zonnige racedag gaan worden en dat is natuurlijk ook de bedoeling!!’   

Iwan: ‘voor mij wordt deze race de eerste na lange tijd ‘op de bank’ te hebben gezeten. Mijn laatste officiële knmv-cup race is in het jaar 2000 geweest, ik heb toen ook nog in Zolder gereden maar ik ben benieuwd hoe me dat nu zal vergaan op deze geprepareerde Hokamo racer. Ik heb er wel vertrouwen in, deze Suzuki GSX600R stuurt erg strak en heeft voldoende vermogen om de ‘zware’ jongens bij te houden of zelfs te passeren. Tussendoor heb ik nog wel circuitdagen in Assen gereden tot vorig jaar toe. Ik heb natuurlijk ook nog wel al die jaren dicht bij het vuur gezeten tijdens alle races van Niels die al voor het HokamoRacingTeam uitkomt. Voor mij zal het een kwestie zijn van opstappen en wegrijden, zodra ik de helm op heb gaat het racen weer als vanouds competitief , dus dat zit wel snor. Het allerleukste zou natuurlijk zijn als ik de strijd met Niels aan zou kunnen gaan op zijn snelle Yamaha R1. Dat zou leuk zijn voor het publiek en onze supporters, maar wellicht heb ik het nu wat te hoog in mijn bol… haha’.

Hoe het de jongens zal vergaan in België, dat laten we na het raceweekend via een mail en de ‘Graafsche Courant’ weten (of via www.nielsonwheels.nl). 

Racegroeten,
HokamoRacingTeam

HokamoRacingTeam met 2 rijders van start tijdens Summer Challenge België !! 

31-5 Terwijl het HokamoRacingTeam dit seizoen alles op een laag pitje heeft gezet betreft het racegebeuren, gaat het bloed toch stromen waar het niet stromen kan!

Onlangs werd er bekend gemaakt door organisator Racesport.nl dat na een succesvolle deelname in 2007, nu ook in 2008 een Summer Challenge georganiseerd word op het befaamde racecircuit van Zolder (B). Deze competitie bestaat uit 3 wedstrijddagen waarvan de eerste Zaterdag 7 Juni plaats vind. Het is een alternatief om de Nederlandse coureurs vanwege de geluidsperikelen in assen, toch nog een echt racegevoel mee te geven, waar het tenslotte ook allemaal om draait. Tijdens deze Summer Challenge zijn er n.l. geen geluidslimieten, waardoor er met ‘open uitlaat’ gereden mag worden. Het reglement is vrij wat betekent, geen eisen voor wat betreft tuning, cilinderinhoud, etc. Er zullen 100 deelnemers van start gaan verdeeld in een A- en een B-groep. Het gaat er allemaal om wie de snelste ronde rijdt, deze eerste 50 deelnemers gaan van start in de A-groep ongeacht of men nu rijdt op een 600cc of een 1000cc!!  Dit zegt natuurlijk genoeg voor wat betreft het spektakel tijdens deze dag. In de ochtend worden er 2 kwalificatietrainingen gereden en in de middag zullen er voor de A- en B groep beide 2 races van ieder 9 ronden verreden worden.

Niels Jansen (officieel 1e rijder van het team) heeft met hoofdsponsor Hokamo contact gezocht om het plaatje rond te krijgen om deel te nemen aan deze gewillige competitie om dit seizoen toch nog in het raceritme te kunnen blijven. Echter had Niels nog een verassing in petto, ex-coureur (tevens monteur van het HokamoRacingTeam) Iwan Albers zal tijdens deze Summer Challenge ook uitkomen voor het HokamoRacingTeam op een 2e speciaal voor deze competitie geprepareerde racemotor. Het team verschijnt dus met 2 fietsen aan de start van het veld om de kleuren van HokamoBV te vertegenwoordigen. Dus de moeite waard om een kijkje te komen nemen, voor de raceliefhebbers onder ons….

Vrijdag zal er vertrokken worden richting Zolder ter voorbereiding van de racedag op zaterdag. Verdere berichtgeving van trainingstijden en wedstrijdtijden volgen nog…

Seizoen Up-date!

Beste racefans, hierbij even een kleine update vanuit Raceteam NOW.

Aangezien er geen races voor Niels en het team zijn, wordt wel de resterende tijd benut aan trainingsmogelijkheden in 2008 om in het ‘raceritme’ te blijven ! Hierbij wordt gebruik gemaakt van de circuits: Assen, Zolder, Hockenheim, Nurnburgring en wellicht de kleinere franse circuits ‘Croix’ en ‘Lille’ .

Wel wordt er voor dit seizoen uitgekeken naar serieuze mogelijkheden om deel te nemen aan de befaamde RizlaRacingDay (3 Aug) en de 4 uur durende ONK/Cup Endurance (5 Sept), beide gehouden op het circuit van Assen.
Daarnaast staat het auto/motorevenement ‘VudelVolgas’  (www.vudelvolgas.nl) te Veghel ook in het programmaboekje.

Een belangrijk perspectief is tenslotte om in 2009 weer van start te gaan in het
ONK Superbike veld, na een seizoen van ‘rust’.

Een nieuwtje voor jullie is dat Niels tijdens de meeste trainingen vergezeld zal worden door racemaat en ex-cup coureur Iwan (monteur Raceteam NOW), waarbij het zaak is dat Iwan weer klaargestoomd gaat worden voor het echte werk, om zo zijn licentie weer aan te vragen en zodoende samen een team te gaan vormen tijdens de ONK/Cup Endurance race te Assen.  Iwan, die ook over de nodige race-ervaringen beschikt kan tijdens deze endurance een rol van betekenis gaan spelen!! Stel dat deze endurance race qua belevenis en rijeigenschappen goed uitpakt voor Iwan, dan zou het wellicht wel eens een mogelijkheid kunnen zijn dat Raceteam NOW in 2009 met twee coureurs van start zal gaan!!! Dit sluiten we niet uit, maar het blijven voorlopig speculeren….

Verder wisten jullie al dat onze monteur Gerwin bij het ‘Honda Ten Kate Team’  gevraagd is om daar zijn diensten te verlenen. Gerwin heeft de sferen van de racerij kunnen proeven tijdens het meedraaien binnen ons team in 2007 en heeft zo ook de ‘verslaving’ ontdekt. Wij mochten de werkzaamheden van Gerwin bewonderen tijdens de WK Superbikes in Assen j.l. ,waar wij aanwezig waren als toeschouwers en we kunnen zeggen dat Gerwin het uitermate goed voor elkaar heeft met zo’n topteam. Gelukkig denkt het ‘ten Kate team’ net zo over Gerwin en willen ze voorlopig nog niet van zijn technische hoogstandjes ontdoen worden.

We zullen jullie op de hoogte houden omtrent de verdere ontwikkelingen tijdens dit seizoen.

Groeten RaceTeamNoW  

Team Hokamo Performance Engineer Gerwin naar MotoGP !!

21-8 – Onze monteur Gerwin heeft na een kort intake gesprek bij het ‘MotoGP Molenaar Team’ de aanbieding gekregen om een week mee te draaien met het team tijdens de GrandPrix van Italie !!
Gerwin zag tijdens het lezen van het motormagazine ‘Moto73’ in zijn middagpauze bij zijn huidige baas (VanSleeuwenMotoren te Volkel) een advertentie staan vanuit het Molenaar Team dat men op zoek was naar een volwaardig monteur voor het seizoen 2008. Uiteraard zonder enige twijfel, want het blijft natuurlijk een buitenkans, heeft Gerwin hier direct op gereageerd met als gevolg dat hij enkele dagen later op gesprek mocht komen en uiteindelijk één van de verkorenen is geworden die een weekje met het team mocht meedraaien tijdens een officieel GrandPrix weekend! Kicken, kicken en nog eens kicken vond Gerwin het, na hem weer aan de telefoon te hebben gesproken toen hij weer net thuis was gekomen vanuit Italie. Nog zelden had ik hem zo enthousiast horen klinken, buiten de fantastische sferen van het HokamoRacingTeam om natuurlijk!
Al met al een fantastische ervaring en wij als team zijn hier natuurlijk ook hartstikke tevreden mee want nu kan onze eigen performance engineer het team weer verder op weg helpen naar nog betere prestaties…

p.s. misschien nog een leuke mededeling op dit verhaal: Gerwin heeft al aangeboden gekregen om per direct bij het ‘Ten Kate Superbike Team’ of het ‘Hoegee Suzuki Team’ te gaan werken!

Hoe dit allemaal uitpakt, daarvan zullen we jullie op de hoogte houden!


NielsOnWheels geeft de Yamaha R1 weer letterlijk de sporen!

15-9 Met volle vertrouwen vertrok ik met het team donderdagavond weer naar het legendarische motorracecircuit  te Assen. De vrijdag stond in het teken van 5 trainingsessies om alvast wat extra meters te kunnen maken met de snelle Yamaha R1 en natuurlijk om weer met een vertrouwd gevoel aan de racedag te kunnen beginnen. De rondetijden die ik liet noteren op deze vrijdag waren niet slecht maar om bepaalde redenen kon ik niet onder de magische 1.50 min komen. Al met al een geslaagde zonnige trainingsdag en het gevoel was er niet minder om en het doorbreken van die snellere rondetijd zou dan wel op de racedag gebeuren!

Zaterdagochtend was het gelijk zonnig en dat hield de rest van de dag gelukkig ook zo aan. Des te leuker voor de aanwezigen onder ons, de hoofdsponsor Hokamo BV  kwam uiteraard weer eens een kijkje nemen hoe het team het er vanaf zou gaan brengen op de racedag. Voor het team zelf was het natuurlijk ook ideaal zo’n zonnetje boven het hoofd en zeker voor Niels en de Yamaha R1, want dat betekende volop grip op het zonnige asfalt van Assen!!
De ochtend stond in het teken van de 2 kwalificatietraingen. In de eerste kwalificatie reed ik met een rondetijd van 1.51 naar een 5e positie, dit moest natuurlijk in de 2e kwalificatie nog sneller wilde ik mijn positie behouden. Sneller ging ik ook met een 1.50 maar de concurrentie ging ook sneller en hiermee belande ik uiteindelijk op een 7e positie en dit hield in, een startpositie op de 2e rij.

De race was om 16.30uur gepland maar blijkbaar was in de tussentijd het tijdschema aangepast (werd omgeroepen in het rennerskwartier, maar niemand van het team heeft hier iets van opgevangen) waardoor ik er pas 5 minuten voor de race achter kwam dat ik moest gaan rijden. Het bleek dat de organisatie 2 klassen had omgeruild waardoor de klasse waarin ik reed 45 minuten eerder van start moest gaan!! Een collega-rijder had mij hier op geattendeerd en ik rende gelijk als de bliksem naar het team om deze op de hoogte te brengen van de situatie. Het team sprong van alle kanten op om de racemotor voor me startklaar te zetten en zelf probeerde ik me binnen 1 minuut in m’n raceoutfit te worstelen, de kenners onder ons weten dat dit een onmogelijke taak is,  maar ik kreeg het toch voor elkaar!  
Een hoop gesjees en gestress maar uiteindelijk stond ik nog net op tijd in het parc fermé om van daaruit de pits te verlaten en nog hijgend van de inspanningen te beginnen aan de opwarmronde. Pffff…
Na de opwarmronde had ik me gepositioneerd op de startgrid wachtend tot het rode licht gedoofd was om te vertrekken voor de start van de race.

Toen de rode lampen daadwerkelijk gedoofd waren vertrok ik met een bliksemstart vanaf de 7e positie naar de eerste bocht die ik uiteindelijk als 4e inging! Ik dacht…zo die heb ik vast te pakken! Maar na de volgende bochtencombinatie werd ik nog net gepasseerd door de nummer 5. Ik probeerde bij deze kopgroep te blijven en dat lukte gedurende de eerste 2 ronde omdat de jongens voor me met elkaar in gevecht waren en hierdoor wat tijd lieten vallen wat voor mij dus voorlopig goed uitpakte. Toen de jongens voor me hun vaste posities hadden kon ik het tempo niet goed meer volgen en zaten ze continu zo’n 5 tot 6 seconden voor me. Toen ik over start/finish kwam zag ik op het pitbord dat de nummer 6 achter me dichterbij kwam dus ik moest op mijn hoede blijven. In ronde 4 kwam de nummer 6 me binnendoor voorbij in de langzaamste linkerbocht van het circuit, waarop ik weer dacht, wacht maar kerel, bij het eerstvolgende gedeelte ben jij de mijne weer en dat was ook zo. Doordat ik sneller was met uitaccelereren kon ik hem op snelheid en het latere remmen voor de eerstvolgende bocht weer terugpakken. Tot en met de laatste ronde hadden we continu op hetzelfde gedeelte van het circuit hetzelfde scenario, hij passeerde mij waarbij ik hem weer op het volgende punt terugpakte en dit was een erg leuke strijd waar ik van heb genoten tijdens de race. Toen we de laatste ronde ingingen probeerde ik alles wat ik had te geven om zo een gaatje te slaan om met zekerheid die 5e positie te behouden. Met succes kon ik dat tot op de finishlijn volhouden en pakte hiermee met zekerheid de 5e plek als resultaat. Toen ik de finishlijn was gepasseerd keek ik nog even om, om te kijken waar m’n ‘belager’ zich bevond maar die kon ik zo snel niet terugvinden!! Blijkbaar had hij er vanaf gezien om nog een poging te wagen in die laatste ronde.
Een zeer geslaagde race met ook nog een nieuwe persoonlijk ronderecord tijdens de race en dat betekende voor mij eigenlijk nog meer dan die 5e positie. Toen ik binnenkwam in het rennerskwartier bij de pitbox werd ik met applaus ontvangen door het team en de mensen van Hokamo en dat bezorgde mij toch de nodige kippenvel en daar doe je het uiteindelijk toch voor. Een sponsor die zeer tevreden is en natuurlijk het hard werkende team wat natuurlijk ook voor dit resultaat heeft gezorgd.

Iedereen wederom bedankt en op naar de volgende en laatste race van het seizoen, Zaterdag 6 Oktober, waar we natuurlijk weer een prachtig resultaat gaan neerzetten……..en we wellicht een beker mee naar huis kunnen nemen!!!

Tot dan,

Niels Jansen #47
HokamoRacingTeam  


HokamoRacingTeam”
weer vol gas na pech periode!!

Escharen-
Wegens mechanische pech heb ik bij de vorige drie races
(Oschersleben en Assen) 0 punten behaald.
De versnellingsbak van de Yamaha R1 kon het tempo van mij blijkbaar niet bijhouden en veroorzaakte veel problemen tijdens de kwalificatie trainingen voorafgaande aan de races. Hierdoor moesten we helaas het rennerskwartier alweer snel verlaten om richting huiswaarts te keren!
Door het behalen van 0 punten bij de afgelopen races en dus het mis lopen van 75 punten op de koploper van het klassement, is hiermee het kampioenschap 2007 voor mij en het “Hokamo Racing Team” helaas niet meer haalbaar!

Na het repareren van het euvel heb ik in het weekeinde van de 18e augustus weer volop gepresteerd!
Na als 6e gekwalificeerd te zijn en ook als 6e te zijn gefinished heb ik me deze race weer bewezen en laten zien dat het nog geen opgegeven zaak is!
De 4 laatste races, worden mooie en prestatie gerichte races!
De naam “Hokamo Racing Team” zal na het einde van het seizoen niet snel vergeten worden!! 

De eerst volgende race is zaterdag 15 september op het circuit te Assen.


Niels 10e plaats tijdens openingsrace van het seizoen

Onder zomerse weersomstandigheden werd vrijdag 13 april de gehele dag benut voor testwerk om de nieuwe Yamaha R1 een optimale afstelling te geven voor zaterdag, de racedag. Gezien de vele problemen met de afstelling van de vering op deze dag kreeg het team het niet voor elkaar om de juiste setting te vinden voor Niels, die hierdoor geen enkele sessie een snelle rondetijd heeft kunnen neerzetten.
Dit was erg frustrerend voor Niels gezien het feit dat hij veel harder rond moest kunnen gaan voor zijn gevoel, de motor deed niet wat Niels wilde en het is juist zo belangrijk dat de coureur één met de motor is. Dit bleek verreweg niet het geval! 5 testsessie’s van 20 minuten konden het niet helpen om aan het einde van de dag ook maar 1 snel rondje te rijden. Niels kon niet laat in de remmen vanwege een onstabiele achterkant van de motor en in de bochten kon Niels zijn lijn niet vasthouden omdat de motor continu naar buiten wilde (onderstuur) en dat scheelde uiteindelijk zo’n 2 seconden per rondje met de top 3!!  Tevens werd Niels ook nog eens afgesneden door een ‘recreatierijder’ waardoor Niels onderuit ging, wat overigens gelukkig niet al teveel schade opleverde en weer keurig kon worden hersteld voor de juist zo belangrijke racedag. Het bleek dus echt een vrijdag de 13e te zijn, een dag om weer snel te vergeten!   


Zaterdag de racedag

De dag begon uiteraard weer met het zomerse zonnetje en ‘nieuwe ronde, nieuwe kansen’ was het motto voor de zaterdag! Het team ging er het beste van maken gezien de veringproblemen die er nog steeds waren. s ‘Ochtends werden de 2 kwalificatietrainingen gereden en Niels had zich een op 12e plek weten te kwalificeren, na toch weer wat aanpassingen te hebben gedaan aan de vering, hiermee was Niels natuurlijk niet tevreden maar er zat gewoonweg niet meer in.
Om 14.30uur was de eerste race van de dag en dat betekende ook dat Niels zich moest opmaken om van start te gaan. Alles nog even gecheckt aan de motor en hop, naar de startgrid. De race begon en Niels had een goede start en kon zijn 12e plek behouden na de eerste bocht te zijn ingegaan. Na de eerste ronde als 10e te zijn doorgekomen zat Niels achter een groepje aan van 5 man en probeerde zich daarop te concentreren. Als hij daar aan kon blijven pikken dan kon er nog eens een 5e plaats in het verschiet liggen dacht Niels.

Gefocust bleef Niels volgen totdat plotseling in de 4e ronde de achterste man van het groepje een high-sider kreeg tijdens het uitaccelereren van een krappe bocht, Niels zat er vlak achter terwijl de motor voor hem over de baan rolde en naar buiten schoof met coureur, waardoor Niels moest uitwijken naar buiten om zelf niet bij de valpartij betrokken te raken. Met een centimeter ruimte reed Niels net langs de schuivende motor en coureur en kon hij gelukkig zijn weg vervolgen maar was door dit ongevalletje inmiddels zijn aansluiting kwijt met het groepje daarvoor wat om de 5e plaats aan het strijden was. De race duurde 10 ronden lang en aan de 6 opeenvolgende ronden had Niels net tijd te kort om weer aansluiting te vinden met het groepje. Gedurende de laatste ronden had Niels vrij baan en kon zo dus vrij gemakkelijk zijn 10e plek behouden en finishen. Niels natuurlijk niet tevreden maar achteraf was hij redelijk content met een 10e plek tijdens deze eerste race van het seizoen, toch weer in de punten en alles heel gehouden!  
Na dit weekend zal de vering worden aangepast zodat Niels vanaf de eerstvolgende race (18 Mei Eemshaven) weer volop kan gaan presteren.

Al met al was het een zeer geslaagd weekend gezien het zomerse weer en de opkomst van de toeschouwers van Niels en natuurlijk de aanwezigheid van de nieuwe sponsor Hokamo die zeer tevreden was over de gehele opzet, professionaliteit en uitstraling van het team en daar doen we het natuurlijk voor!!

Iedereen en alle sponsors bedankt en vriendelijke groeten,

HOKAMO RACING TEAM

 

Geslaagde teampresentatie 18 Maart te Veghel

Na een zeer geslaagde teampresentatie afgelopen zondag 18 Maart bij één van de sponsoren (Autoschade Herstel Veghel)  kan het team zich gaan opmaken voor het echte werk, de start van het nieuwe raceseizoen !

Gelukkig kon alles nog net op tijd klaargezet worden voor de officiële teampresentatie want met een splinternieuwe R1 is het nog maar afwachten of alle onderdelen op tijd binnenkomen, maar dankzij Hartelman Motoren kon het team nog net op tijd de fiets geprepareerd krijgen in volledige racetrim voor de bewuste zondag ! 
Alleen maar positieve reacties kreeg het team van de vele belangstellenden die even een kijkje kwamen nemen in de ‘racekeuken’ van het HokamoRacingTeam. De nieuwe R1, gespoten in de nieuwe stijl van de nieuwe hoofdsponsor ‘HokamoBV’ was dé blikvanger waar het allemaal om draaide. Met deze kleurstelling zullen Niels en het team een opvallende verschijning zijn in het startveld van de Supercup 1000. Het team zal er dit seizoen alles aan doen om zo professioneel mogelijk voor de dag te komen en Niels wil zichzelf voor 2007 gaan concentreren op een top drie eindklassement !

Voor het team en coureur Niels Jansen is er veel veranderd ten opzichte van vorig jaar. De laatste 3 jaar nam Niels deel aan de Supercup 600 waarvan 2006 zijn succesvolste seizoen was op een Yamaha R6, hoewel hij in dat seizoen de meeste pech kende!  Niels eindigde het seizoen met 6 gereden wedstrijden als 10e in het eindklassement. De overige wedstrijden kon hij niet meerijden of haalde finishlijn niet vanwege technische problemen. Dit zegt genoeg over Niels zijn progressie die hij de afgelopen jaren heeft opgebouwd in het competitieve 600 veld.
Vanwege de vele tegenslagen in 2006 was het financieel (vanwege kleinere sponsoren) niet meer haalbaar om in 2007 nog verder te rijden en werd afgelopen winter de keuze bijna gemaakt om volledig te stoppen met racen, …….bijna! Gelukkig kwam het team in contact met de nieuwe hoofdsponsor HokamoBV te Cuijk en die wilde de uitdaging aangaan om het team te sponsoren met een nieuwe fiets en zo kon Niels ook zijn overstap maken naar de zwaarste raceklasse.
Het team, bestaande uit 6 man, zal ervoor gaan zorgen om het Niels zo gemakkelijk mogelijk te maken om volop te kunnen presteren. Daarnaast zal Niels belangrijke steun krijgen van Marco Opheij (ex-teamgenoot Arie Vos 2006) die al vele jaren actief is in de racerij en enorm veel ervaring in huis heeft voor wat betreft het hele racegebeuren, waarmee hij Niels kan  helpen om optimaal te presteren.  
Het team is er klaar voor en Niels zal waarschijnlijk met Pasen (9 April) de openingsrace van het seizoen gaan meerijden met de Dutch Superbikes om zo in het goede raceritme te komen voor de eerste cuprace (14 April). Niels rijd een volledig Supercup 1000 seizoen en daarnaast enkele ONK Superbike races waaronder o.a. zijn ‘thuisrace’ de ONK pinksterraces in Oss.

Het team bedankt alle aanwezigen die even kwamen kijken 18 Maart en natuurlijk de sponsors voor de fantastische teampresentatie en het mogelijk maken van een compleet nieuw raceseizoen !!!

 

UITNODIGING

TEAMPRESENTATIE
HOKAMO RACINGTEAM 2007

Noteer in de agenda !!!

Zondag 18 Maart zal de teampresentatie 2007 op lokatie worden georganiseerd bij Autoschade Hurkmans in Veghel. Het nieuwe ‘HOKAMO RACINGTEAM’ en natuurlijk de splinternieuwe racer zijn te bewonderen van 11.00uur tot 18.00uur. Aktie en sensatie is het thema en er zullen weer een hoop nieuwtjes zijn die je niet mag missen!! Er zal ook diverse team-merchandise te koop aangeboden worden zodat iedereen kan zien dat jullie NielsOnWheels met hart en ziel zullen steunen in dit nieuwe  raceseizoen!!! Tevens zal er het een en ander spectaculairs te bewonderen zijn zoals jullie van ons zijn gewend. We rekenen op je komst om er met zijn allen een geslaagde dag van te maken..!!
Indien je verhinderd bent graag even bericht.


HOKAMO IMPORT BV NIEUWE HOOFDSPONSOR NIELS JANSEN!!

22-12-06  Escharen, na diversen onderhandelingen en overleg is er een samenwerkings-verband gesloten tussen het al bestaande wegraceteam ‘Raceteam “NOW” te Escharen (www.nielsonwheels.nl) en Hokamo Import BV te cuijk (www.hokamo.nl).
Hokamo Import BV is een groothandel, gespecialiseerd in de verkoop van elektrokabel en toebehoren, gevestigd in Cuijk.  


foto- Hokamo Import BV te Cuijk

De coureur van het team, Niels Jansen, is al wat jaren actief in de diverse Nederlandse wegraceklassen en heeft nu met zijn team de deal gesloten om voor het seizoen 2007 in zee te gaan met het bijzonder dynamisch bedrijf Hokamo Import BV.  De twee partijen kwamen via een connectie met elkaar in contact en al snel ontstond er een goede band en een mooie blik op de toekomst welke voor beide partijen als zeer positief wordt ervaren.

Arno van Rijswijk (eigenaar Hokamo BV) aan het woord;  
Niels is een goed wegracecoureur, dat heeft hij afgelopen seizoen diverse malen laten zien, ondanks de vele technische problemen waar het team mee te maken had. Door middel van extra financiele steun willen wij als ‘Hokamo Import BV’ zijnde, Niels op weg helpen naar de top en via de middelen waarmee wij Niels en het team van dienst kunnen zijn hopen we dit samen te realiseren. Daarnaast is het natuurlijk voor ons een uitermate interessante en mooie uitdaging om ons bedrijf op een sensationele manier te promoten waarbij wij onze klanten op uitnodiging mee zullen nemen naar de raceactiviteiten van ons raceteam !!

Omdat Hokamo Import BV de nieuwe hoofdsponsor is van het huidige “Raceteam “NOW” zal het team in 2007 verder gaan onder de naam “Hokamo Racing Team” .
De coureur Niels Jansen krijgt de beschikking over een splinternieuwe Yamaha R1 en zal gaan deelnemen in o.a. de Nederlandse ‘koningsklasse’ de ‘Dutch Superbikes’.
Het nieuwe team zal natuurlijk geheel in de bedrijfskleuren van de nieuwe hoofdsponsor Hokamo Import gaan uitblinken en we gaan ervoor zorgen dat zowel het team als het bedrijf Hokamo Import BV in de volledige belangstelling komen te staan.
Vanaf April 2007 zullen de races beginnen en de definitieve data zal ter zijner tijd op de website vermeld worden. Voor het seizoen begint zal er ook nog een teampresentatie worden
georganiseerd waarbij o.a. het nieuwe team en de motor zullen worden gepresenteerd.

HOKAMO RACING TEAM.

Nieuwe stap voor “NielsOnWheels’ in 2007 !!


Foto: Gerard van Sleeuwen overhandigt de nieuwe Yamhaha R1 ’07 aan Niels Jansen.

Het seizoen 2007 kan niet snel genoeg beginnen voor de underdog ‘NielsOnWheels’ in het Supercup1000 veld. Niels Jansen zal voor het eerste seizoen gaan deelnemen in deze ‘dikke 1000’ klasse met de splinternieuwe Yamaha R1 voor 2007, geheel beschikbaar gesteld door de nieuwe hoofdsponsor ‘Hokamo Import BV’ die het team van Niels het gehele seizoen in de watten zal gaan leggen.
Niels komt uit de Supercup600 klasse waarbij hij afgelopen seizoen regelmatig in de kop van het veld te vinden was en in Oschersleben zelfs een groot deel van de race het veld aanvoerde en daar ook de snelste rondetijd van de dag wist te noteren op zijn destijds snelle Yamaha R6 afkomstig van Marco Opheij.
Van Sleeuwen Motoren te Volkel levert de fonkelnieuwe Yamaha R1 aan Niels en zal het team in 2007 wederom ondersteunen.
Vanwege de nieuwe hoofdsponsor zal het huidige ‘Raceteam “NOW” in 2007 onder de nieuwe naam ‘Hokamo Racing Team’ verder gaan. Het team, bestaande uit 6 man, gaat zeer professioneel te werk en zal zich op een positieve manier presenteren in 2007 en is gebrand op een goed eindresultaat en daar twijfelt het team niet aan, gezien Niels zijn progressie en zijn enorme doorzettingsvermogen in de racerij.

Niels Jansen: - ik kan niet wachten om te beginnen, we moeten nog veel voorbereiden om alles competitief  te maken, maar daar maak ik me niet zo druk om want ik heb het vertrouwen in de monteurs  en dat komt zeker goed, dat hebben ze al bewezen! De nieuwe R1 past beter bij mijn postuur en rijstijl dan de R6 waar ik afgelopen seizoen mee reed en het vele vermogen ligt mij wel. Ik weet dat er snelle jongens rijden in de ‘1000’  maar ik leer snel…
We hebben het uitermate goed voor mekaar in 2007, we hebben veel steun van de nieuwe hoofdsponsor Hokamo Import BV en het zal een stuk gemakkelijker rijden zijn, nu je in je achterhoofd weet dat er veel mensen achter jou en het team staan. We hebben als team de middelen en ervaring om onszelf goed te presenteren en prestatiegericht te rijden. Kortom,
laat het seizoen maar komen……..

Opwarmertje  voor  2007 !!

13-10-’06,  Als het allemaal meezit en het budget komt rond voor volgend seizoen, dan zal dit de racer van Niels worden waarmee hij dan in de hoogste Nederlandse klasse zal gaan rijden.
Met de nieuwe Yamaha R1 2007 zal hij deelnemen aan de “Dutch Superbikes” !
Met ontwikkelingen vanuit de MotoGP klasse is de nieuwe R1 opnieuw verbeterd in rijeigenschappen en vermogen en zal dit de kampioenschapfiets van 2007 moeten gaan worden in zowel de ONK als in het WK Superbike waar Noriyuki Haga de R1 de sporen zal gaan geven naar het WK Superbike kampioenschap!   

Even in het kort de specificaties:

4 cyl. 1000cc, 189 pk bij 177 kg ……..a real killermachine !!!!!

Natuurlijk zal de fiets in de volledige nieuwe sponsorkleuren van 2007 gaan rijden en ga er dan maar vanuit dat het dan een lust voor het oog wordt !!
Niels kan zelf al niet wachten om met de nieuwe R1 te gaan rijden maar dan moet hij toch eerst nog even de winter door….en dat duurt nog lang.
 
Raceteam Now.

 

Laatste race Niels (7 okt.) gaat niet door wegens technische problemen !!

Vanwege de vele technische mankementen gedurende de afgelopen 4 races waardoor Niels ook nog eens iedere keer met een ‘ 0 score’ naar huis ging, is helaas uit diverse overwegingen besloten om a.s. Zaterdag niet deel te nemen aan de laatste race van het seizoen!

Dit betekent automatisch en dat vinden we het vervelendste om mede te delen, dat hierbij ook de jaarlijkse en altijd gezellige sponsordag komt te vervallen. Tijdens deze dag was het n.m. mogelijk geweest om al het ‘racegebeuren’ eens van dichtbij te beleven en hoe het er bij het ‘Raceteam NOW’ aan toe gaat gedurende zo’n racedag. We krijgen altijd vele enthousiaste reacties van sponsors die dan staan te genieten van het spektakel tijdens dit evenement!

Ondanks dat Niels een super eerste helft van het seizoen heeft gehad en diverse malen aan de kop van het veld heeft meegestreden en daardoor zijn visitekaartje heeft afgegeven, moest hij helaas 5 races met een ‘ 0 score’ aan zich voorbij laten gaan vanwege de technische problemen. Toch is Niels ondanks deze niet behaalde punten nog als 10e geëindigd in het totaalklassement van 2006.  

Omdat we al met de plannen voor volgend seizoen bezig waren om over te stappen naar de zwaardere koningsklasse genaamd de ‘Dutch Superbikes’ (1000cc motoren) zijn er al onderhandelingen geweest betreft een nieuwe racemotor voor 2007.
We willen ons daarom nu al volledig gaan concentreren op volgend seizoen en zullen ons gedurende de komende perioden bezig houden met het werven van sponsors om het budget voor 2007 rond te krijgen. Er zal n.m. alleen maar worden gestart in 2007 op een splinternieuwe racer, om het euvel van alle afgelopen jaren met het ‘gebruikt’ materiaal niet nog eens een seizoen voor de kiezen te krijgen !!   Volgend jaar willen we een probleemloos seizoen. Het zal niet mee vallen om aan dit budget te komen maar we hebben goede contacten met de sponsors en daarbij alle vertrouwen om met ons mee te denken voor de plannen van 2007.

Via deze weg willen we vast iedereen enorm bedanken voor de steun en het vertouwen dat we hebben gekregen in dit afgelopen seizoen en we hopen dat alles rond komt voor 2007 waarbij we de uitdaging aan zullen gaan met een schone lei in de ‘Dutch Superbikes’ , de koningsklasse van Nederland !!

We houden jullie op de hoogte betreft de vorderingen gedurende de komende perioden of je kan ook op onze site terecht www.nielsonwheels.nl voor de laatste nieuwtjes.

Met vriendelijke groet en tot snel,

Raceteam Now:      Niels Jansen
                            Pascal Loeff
                            Iwan Albers
                            Gerwin van Bakel
                            Linda van der Rijt

                            Marcel Jansen

 

RACEDAG 9 SEPTEMBER DRAMADAG VOOR NIELS

Vrijdag 8 sept.: een extra zonnige trainingsdag voor de officiële racedag zorgde ervoor dat Niels ritme kon opdoen en de Yamaha R6 weer eens goed aan de tand kon voelen na een motorische opknapbeurt eerder die week! 5 sessies van 20 min. heeft Niels het prima uitgehouden en met een tijd van 1.51 voelde hij zich zeker van een goed resultaat een dag later voor de race. Hij wist dat hij tijdens de race zelf altijd zo’n 2 seconde per ronde harder ging en daardoor op z’n minst een 3e plek kon halen, wat wil zeggen een podiumplaats waar hij al zo lang op zit te loeren maar iedere keer net dat beetje geluk mist om die plek te bemachtigen!

Zaterdag 9 sept.: de racedag begon zeer zonnig en dat zou de rest van de dag zo blijven, ideaal raceweer dus!!
Tijdens de eerste training was het natuurlijk weer raak…….na zo’n 6 ronden een vastloper net voor de beruchte bocht ‘de Ramshoek’ (250 km/h) zorgde voor een spannend moment, het achterwiel sloeg vast op het moment dat Niels met zeer hoge snelheid wilde insturen. Puur uit eigen ervaring kneep Niels in een snelle reactie de koppeling in op het moment dat hij het achterwiel voelde vast slaan en de motor onder hem uit wilde glijden.

Door de koppeling in te knijpen kreeg Niels het achterwiel weer aan het rollen waardoor de motor stabiel bleef en kon zo nog net op tijd bijremmen om op het asfalt te blijven en de bocht nog te kunnen nemen. Dit scheelde heel wat kleerscheuren en materiaalkosten!

Niels en iedereen enorm balen want dit betekende weer einde racedag !! Geen punten, geen podium, geen beker, geen champagne en terugzakken in het klassement. De spullen inpakken en op naar huis…
De nodige fans en sponsors die al onderweg waren om Niels deze dag aan te moedigen gauw afgebeld en leefde natuurlijk met hem mee voor wat betreft de pech die hij weer eens had.
Achteraf in de pits bleek dat de drijfstang door het moterblok naar buiten was geslagen, dit betekende veel inwendige en kostbare schade en Niels zag de dollartekens alweer voorbij komen…..

Gefrustreerd keerde het Raceteam NOW naar huis…wat een pech!!

De volgende en laatste race is Zaterdag 7 okt. en dat wordt tevens de altijd gezellige jaarlijkse sponsordag gehouden!

Raceteam NOW. #69

 

Niels heeft deelgenomen aan Rizla Racing Day Assen!

Onder toeziend oog van zo’n 45.000 toeschouwers en een heerlijk zonnetje, heeft Niels Zondag 13 Augustus meegereden in de ‘Dutch SuperSport’ klasse tussen de snelste mannen van Nederland !! Door veel pech op de zaterdag ervoor tijdens de kwalificatietrainingen, werd door Niels zelf bijna besloten om zondag niet meer deel te nemen aan het spektakel door technische problemen. Zaterdag werd er maar 1 training gereden onder halfnatte omstandigheden waarbij Niels ontdekte dat de motorfiets nog uit zijn gelid stond door de valpartij eerder in Oschersleben (D) tijdens de races daar. De fiets stuurde dus duidelijk ongemakkelijk waardoor er tijdverlies optrad in de rondetijden. Eenmaal de training afgerond kwam Niels ontevreden terug de pits in en werd er ook nog eens ontdekt dat er olielekkage op was getreden door een haarscheurtje in het moterblok, wat ook nog met de eerdere valpartij te maken had! Omdat er geen onderdelen aanwezig waren om deze gebreken ter plaatsen te verhelpen gaf Niels de moed op om zondag nog mee te rijden.

Toch was er een lichtpuntje…..

Iwan, een van de monteur van Niels, zou zaterdagavond richting Assen komen om op zondag, de officiële racedag, mee te komen helpen. Na veel telefonisch contact kon er een andere achterbrug worden geregeld die Iwan dan mee zou nemen naar Assen, waardoor de motorfiets zelf in ieder geval weer in een lijn zou staan en dus weer perfect en scherp kon sturen. Dat was alvast een positief punt. De andere oplossing was om het reserve moterblok te monteren omdat de olielekkage van ‘blok 1’ niet ter plekke gerepareerd kon worden. Zo werd er besloten om zaterdagmiddag het moterblok te verwisselen zodat s’avonds alleen nog maar de achterbrug vervangen moest worden. Omdat Iwan pas rond 00:30uur arriveerde vanwege een avonddienst, werd het nachtwerk voor de jongens om de fiets te prepareren voor de racedag. Uiteindelijk alles de volgende ochtend weer voor mekaar en kon Niels toch deelnemen aan de altijd druk bezochte en spectaculaire Rizla Racing Day!  Niels was natuurlijk blij dat hij toch kon deelnemen, ondanks dat hij door de matige kwalificatietraining van zaterdag achteraan moest vertrekken vanaf de 24e positie. Ook door het vermogen tekort van het reserveblok t.o.v. ‘blok 1’ wist Niels dat er niet veel te behalen viel tijdens de race. Al met al kon hij toch de nodige meters maken om toch op niveau en in z’n ritme te blijven!

Voor de middag was het de motoren die van start mochten gaan op de Rizla Racing Day 2006. Na de middag werd er gereden door de raceauto’s waaronder de diverse klassen zoals formule 3, cliocup, superkarts etc.

De race;

Bij de start was Niels goed weg en pakte al gelijk een man of 5 voor de eerste bocht, in de eerste fase van de race had Niels al gelijk een duel gevormd met Stuart Voskamp op de Ducati 749, het was stuivertje wisselen totdat Stuart de eerste rechter na start/finish onderuit gleed en Niels weer vrij baan had. Een stuk verder voor Niels reed een groepje dat al te ver weg was en Niels zo gedurende de rest van de race alleen heeft moeten rijden. Het was alleen nog maar een kwestie van uitrijden!!

Niet echt spannend meer ……

Een paar ronde voor het einde ging er weer iemand onderuit in het groepje voor Niels en dat hield in dat Niels als 17e over de streep kwam tussen de snelste mannen van Nederland.

Het was een fantastische dag waaronder enthousiast publiek en waar Jos Verstappen de show stal, door nog een paar rondjes in zijn A1 bolide te rijden…..echt een supergeluid!!! Zelf kreeg het ‘Raceteam NOW’ nog  vele positieve reacties op de nieuwe mega ‘racecaravan’ die we van KNAUS ter beschikking hebben gekregen!!

Echt fantastisch, het was lekker warm weer met een strakblauwe hemel en we hebben waarschijnlijk ons TV debuut gemaakt want de race werd gefilmd door RTL7 Motorsport en zal binnenkort te zien zijn op TV. Wat wil je nog meer…..

De foto’s van deze dag zullen binnenkort geplaatst worden in de ‘gallery’.
Iedereen bedankt voor dit hectische maar toch geslaagde weekend!
Speciale dank aan KNAUS Caravans en Campers!

Groeten ‘RACETEAM NOW’

NielsOnWheels #69

 

‘KNAUS’ NIEUWE HOOFDSPONSOR NIELS JANSEN

4-8-06  -vandaag werd het contract ondertekend en de sleutels aan Niels overhandigd  van de splinternieuwe,megagrote en superdeluxe ‘KNAUS’ tandemasser-caravan waarover Niels de beschikking krijgt voor het resterende raceseizoen 2006 en waarschijnlijk (als we het over de goede vooruitzichten hebben ook 2007).
Hiermee zijn we als team de heren Jan Martens en Michael van Delden van ‘KNAUS CARAVANS EN CAMPERS NEDERLAND’ontzettend dankbaar dat ze ons deze extra steun verlenen en het vertrouwen in ons als raceteam hebben.

Michael van Delden (zie foto); -Niels heeft het talent in huis als goed wegracecoureur maar is nog niet zo bekend bij de grotere sponsors, waardoor het voor Niels financieel gezien moeilijker is om door te breken naar de top van Nederland! Omdat wij het vertrouwen in Niels en het team hebben willen wij als ‘KNAUS’ zijnde Niels op weg helpen naar de top en via de middelen waarmee wij Niels en het team van dienst kunnen zijn hopen we dat meerdere sponsors deze weg met het ‘Raceteam NOW’ willen bewandelen.
Het mooie zou nu zijn, nu wij als ‘KNAUS’ zijnde Niels sponsoren,  de hoofdsponsor is van het ONK, ‘VACANSOLEIL’ Niels nu ook eens in de gaten gaat houden, wie weet……

Buiten het aanbieden van een fantastische megacaravan voorzien van alle opties heeft Niels daarnaast ook nog een leuk sponsorbudget meegekregen om het seizoen 2006 goed mee af te sluiten!
De caravan zal nog van de nodige racestickers worden voorzien en voor het eerst te bewonderen zijn op de ‘RIZLA-RACINGDAY’ in het weekend van 12 / 13 Augustus waaraan Niels zal gaan deelnemen.

Namens NielsOnWheels en het team een grote dank naar ‘KNAUS CARAVANS EN CAMPERS’.

 

NIELS GRIJPT NET NAAST PODIUM IN DUITSLAND !

Escharen – onder zonnige omstandigheden werden gedurende het weekend van 16/17/18 Juni op het mooie circuit  in Oschersleben de ONK en Supercup wegraces verreden.
Na op zaterdag de kwalificatietrainingen te hebben gereden en Niels zich naar een 6e plaats had weten te rijden, was Niels zondag klaar voor de 1e race van die dag. Er zouden die dag 2 races plaatsvinden en dat betekende dus dat er dubbele punten voor het kampioenschap te behalen waren  en daar was Niels uiterst op gebrand.

1e race:
Met in totaal 12 ronde te gaan kende Niels een redelijke start maar moest de eerste meters toch wat coureurs voorbij laten gaan zodat hij als 11e de eerste bocht door ging. Dit betekende dus dat het een inhaalrace zou gaan worden. Geen probleem voor Niels die als een raket met zijn snelle Yamaha R6 de hele kopgroep aan het inhalen was en na een paar ronden al 4e lag vlak achter de nummer 3! Niels kon de 3e man prima bijhouden en bleef op deze positie rijden om zo in de laatste ronde toe te slaan zodat hij verzekerd was van zijn eerste podiumplaats voor dit seizoen.
Totdat hij plots 4 ronden voor het einde last begon te krijgen van vermoeide onderarmen door het harde werken op de motor en  moest Niels langzaam afhaken bij de nummer 3. Niels had inmiddels wel genoeg voorsprong opgebouwd op de nummer 5 en kwam dus safe over de finish met een 4e plek. Die punten zijn vast binnen maar toch was Niels een beetje teleurgesteld zeker als je constant in het achterwiel van de 3e man zit en een podiumplek aan je voorbij ziet gaan!  Jammer, 2e race dan maar……..

2e race:
Met en superstart ging Niels als 4e de eerste bocht in. Niels voelde zich scherp en was mentaal en fysiek goed voorbereid voor deze 2e race en dat liet hij zien door in de 3e ronde onder toeziend oog van de vele toeschouwers op het rechte stuk bij start/finish de eerste plaats over te pakken door een zeer late uitremaktie!  Niels lag nu voor het eerst in zijn 3 jarige racecarrière op kop voor de snelste coureurs die in het bezit zijn van het beste racemateriaal.
Gedurende 3 ronden wist Niels samen met de 2e man op 1 seconden achter hem, de kop van het veld aan te voeren en reden ze 3 seconden los van het groepje daarachter die om de 3e plek aan het vechten waren.
Met nog 4 ronden te gaan werd Niels gepasseerd door de nummer 2 maar Niels bleef aan het achterwiel plakken om zeker te zijn van een 2e plek op het podium. In zijn gedachten zag Niels zichzelf al op het podium staan met in de ene hand een beker en in de andere hand en fles champagne, hij kon het niet geloven!! Nog even volhouden…..
Het rondje daarna werd Niels bij het uitkomen van een bocht verrast door een wegglijdend  achterwiel met als gevolg een hevige ‘high-sider’, waarbij Niels als een rodeorijder meters van zijn fiets werd gelanceerd en Niels tijdens zijn vlucht door de lucht nog even de tijd had om te denken: ‘dit gaat pijn doen’!
Hij viel met een harde smak met zijn rug op het asfalt en rolde nog een paar keer door maar kon gelukkig na even bijgekomen te zijn ongedeerd weer opstaan. Voor de motor was het een ander verhaal, deze was aanzienlijk meer beschadigd en hier kon echt niet meer verder mee gereden worden.
Erg jammer dat Niels na zo’n een knappe prestatie het podium weer moet missen !!!

 

Er is nu een maandje rust voor de volgende race en die hebben we ook hard nodig om de fiets weer in orde te maken en alles weer op rolletjes te laten verlopen.
Met nog 3 races te gaan wil Niels dan ook echt wel dat podium gaan behalen op Hollandse bodem in Assen. Dat zit er zeker in……   www.nielsonwheels.nl

RACETEAM ‘NOW’

 

Valpartij in eerste bocht voor NielsOnWheels bij ONK Pinksterrace Oss !!

Maandag 5 Juni j.l.- Tijdens de kwalificatietrainingen 1e Pinksterdag op het nieuwe stratencircuit ´Paalgraven´ in Oss, kon Niels goed met de snelste mannen van Nederland meekomen. Niels kwalificeerde zich in de 2e training met een 15e tijd en dit betekende dat hij kon vertrekken vanaf een 15e plaats op de startgrid voor de race, die op 2e Pinksterdag verreden zou worden.

Niels had zijn tijd van de eerste training verbeterd met een dikke 3 seconden.
Het was n.m. nog wat zoeken naar grip in de trainingen omdat het circuit dit seizoen van een nieuwe asfaltlaag was voorzien en sommige rijders hadden hier nog wat problemen mee, waardoor het uitliep op diverse valpartijen in de trainingen.

Het was een druk bezocht weekend dit jaar waarbij de zon natuurlijk ook een grote rol speelde.

Tijdens het begin van de race ging het in de eerste geknepen haakse bocht al gelijk mis voor Niels.
De start was redelijk goed en bij het aanremmen voor de eerste bocht had Niels al 3 plekken winst te pakken. Niels zat aan de binnenkant van de bocht maar werd door de andere rijders in het nauw gedreven waardoor hij nog harder moest remmen om geen aanvaring met de andere coureurs te krijgen. Door het hardere remmen kwam het achterwiel ruim een meter van de grond en miste Niels contact met het wegdek en kon zijn rijlijn hierdoor niet meer corrigeren, waardoor hij werd gedwongen om rechtdoor de bandenstapels in te rijden die aan de binnenkant van de bocht lagen en officieel functioneerden als afzetting/scheiding tussen circuit en pitstraat.
Omdat de bandenstapel redelijk zacht was had Niels een vrijwel gemoedelijke landing en had gelukkig ook geen hinder van andere rijders die Niels nog van achteren hadden kunnen aanrijden. Er waren nog wel 2 andere rijders bij betrokken die naast Niels vielden, maar konden gelukkig ongedeerd weer verder de race vervolgen. De schade aan de motor viel mee maar was net teveel om nog verder door te kunnen rijden! Helaas………

Uiteindelijk nog geen 100 meter geracet, als je het tenminste racen kan noemen!
Al met al weer een ervaring rijker en Niels heeft laten zien dat hij met de snelste mannen van Nederland mee kan komen en dat belooft wat voor de toekomst!

De TV uitzending van deze race is Zondag 25 Juni op RTL7 Motorsport om 16.30uur  gepresenteerd door Corne Klein!

We bedanken de sponsors die dit weekend mede mogelijk konden maken en natuurlijk alle trouwe fans die aanwezig waren om Niels te supporten!

Volgende race:

16/17/18 Juni Oschersleben Duitsland

Raceteam `NOW´

 

NIELS OP DREEF OP DE NURBURGRING DUITSLAND !!!

16-17 April ‘06;

Na een niet geslaagde 1e race in Assen een week eerder, heeft Niels in Duitsland revanche genomen en is met dubbele punten weer terug naar Nederland vertrokken!
Na een stormachtige en zeer regenachtige nacht van zaterdag op zondag, begonnen de eerste trainingen zondagochtend op het natte circuit van de Nurburgring. Nu is het eenmaal een feit dat Niels snel is op een natte baan, want dat bleek maar weer nadat hij al vrij snel een 6e tijd had genoteerd  op een circuit waar hij nog niet eerder had gereden! Toch was er even een heftig moment voor de toeschouwers van Niels die bij start/finish stonden te kijken. Twee ronden voor het einde van de eerste training ging Niels op het rechte stuk na start/finish voor het aanremmen van de eerste ‘hairpinbocht’ met hoge snelheid onderuit door een wegschuivend voorwiel. Met een snelheid van ongeveer 220 km/h gleed NielsOnWheels een paar honderd meter onschuldig door over het asfalt! Hij was er zelf wel van ‘gecharmeerd’ want het gaf wel een bepaalde adrenaline-kick zo’n lange slide. De motor zelf gleed nog wat langer door maar had nauwelijks ernstige schade! Niels probeerde nog op de motor verder te rijden maar omdat de voorremhandel en het voetsteuntje waren afgebroken door de val, zou dat waarschijnlijk niet meer tot snellere traingstijden hebben geresulteerd.  

Omdat de eerste training om 10.30uur was en de tweede training pas weer om 15.00uur hadden ze gelukkig nog wat tijd om de motor weer te preparen voor de tweede kwalificatietraining. De cruciale delen werden vervangen en met de bekende ‘racetape’werden enkele delen weer even op de plaats teruggeplakt. Mede dankzij het snelle en vakkundige  monteurswerk van Iwan (personal coach van Niels), stond de ‘fiets’ weer op tijd klaar voor training 2.

Bij de 2e kwalificatietraining was de baan inmiddels weer opgedroogd vanwege het windje wat er stond en de regengoden die waarschijnlijk niks meer te bieden hadden. Niels was gebrand om hard te gaan rijden en deed dat ook waardoor hij zich kon kwalificeren met een keurige 10e plaats op de uiteindelijke startgrid voor de wedstrijd.

De eerste race was Maandagochtend 2e paasdag om 10.30uur;

De baan was droog en het was zo’n 12 graden.
Bij de start was Niels niet zo goed weg door het in de ketting klimmen van de motor en moest daardoor een paar rijders voorbij laten gaan.
Na een aantal ronden had Niels weer wat plaatsen teruggepakt en zat goed in zijn ritme waardoor hij goed kon aanzetten naar de rest van de rijders voor hem die toch nog wat zwakke punten hadden op diverse stukken van het circuit t.o.v. Niels. NielsOnWheels had dit snel genoeg door en kon hier van profiteren en reed zo met een 7e plaats over de eindstreep.
Die was vast binnen!!

De tweede race was om 15.00uur;

De baan was half nat / half droog en het was 12 graden.
De laatste 10 minuten voor de race waren echte stressminuten voor wat betreft de bandenkeus. Op het laatste moment werd gekozen voor een regenband voor en een droogweer band achter.
Dit omdat het circuit nog voor de helft nat was, maar wel snel drogende, zodat Niels vanaf de laatste helft van de race hieruit profijt zou kunnen halen voor wat betreft de bandenkeus.
Inderdaad pakte dit gelukkig ook goed uit. Niels had een redelijke start en kwam de 1e ronde als 10e voorbij. Omdat de rest op regenbanden reed en de baan hard begon op te drogen reden deze jongens hun regenbanden kapot vanwege oververhitting door gebrek aan water op de baan. Niels kon zijn tempo alleen maar verhogen waardoor hij veel plaatsen goed kon maken en zo uiteindelijk als 6e over de eindstreep kwam en helemaal uit zijn dak ging vanwege het succesvolle weekend met een hoop punten op zak die ze hem niet meer konden afpakken!  

Zeer geslaagd dus en het Raceteam “NOW” wil daarom alle fan’s en sponsors van het team bedanken die dit fantastische resultaat mede mogelijk hebben gemaakt.

Op naar de volgende race in Assen (Zaterdag 22 Apr.’06) waar Niels weer gebrand is om een goede prestatie neer te zetten.

 

Geslaagde en succesvolle teampresentatie 5 Maart 2006 !!

Via deze weg willen we iedereen bedanken die financieël een bijdrage heeft gedaan om het Raceteam NOW verder op weg te helpen om het zware seizoen 2006 in te gaan. Dankzij de verkoop van diverse ‘NielsOnWheels’ merchandise (T-shirts, Cap’s, Minibikes, stickers etc), nieuwe leden van de ‘club van 50 en 100’ en nieuwe sponsors vanuit het bedrijfsleven, is er tijdens de teampresentatie op zondag 5 Maart een fantastisch sponsorbedrag binnen gekomen.

Daarbuiten willlen we ‘PrimeTime Entertainment’ uit Cuijk bedanken voor de geweldige opstelling die is gemaakt, waarbij onze Yamaha R6 Racer in de spotlights werd gezet en zo het oogappeltje van de dag was!!
Autoschade Hurkmans te Veghel bedanken we voor het fantastische spuitwerk wat ze hebben geleverd waardoor de racer er weer fris bij stond !!
Er gaat ook een grote dank uit naar Café/Zaal ’t Dorstige Hert te Escharen voor de goede zorgen en het beschikbaar stellen van de geweldige zaal.
Voor het bewonderen van de nieuwe Yamaha R6 en R1 die gepresenteerd stonden willen we onze sponsor VanSleeuwenMotoren te Volkel van harte bedanken.

Verder alle mensen die meeleven met ons team en er voor hebben gezorgd dat het een gezellige dag is geworden!!

Iedereen bedankt namens ‘NielsOnWheels’ en het team!!

Niet vergeten !!!!!!    Zaterdag 8 April Assen, 1e wedstrijd 2006.

 

“NielsOnWheels” sluit raceseizoen 2005 af als pechjaar!!

Op zaterdag 1 oktober j.l. heeft “NielsOnWheels” van het Raceteam “NOW” zijn laatste motorrace in de KNMV-cup 600 klasse voor dit seizoen verreden op het TT-circuit van Assen. Helaas kon Niels ook dit keer niet van geluk spreken nadat hij het gehele seizoen al achtervolgd wordt door pech. ‘Als het tegen zit, dan zit ook goed tegen!’ aldus Niels.

Kwalificatie

In de 1e kwalificatie training op zaterdag ochtend wist Niels, onder zeer natte omstandigheden de snelste tijd neer te zetten (1.41.0) met bijna 3 seconden voorsprong op nummer 2. Hiermee stond Niels vanaf dat moment op “pole-position” op de grid. Hij heeft zich hiermee flink “in the picture” gereden met name omdat zijn tijd zelfs nog sneller was dan in de 1000cc klasse ! In de regen heeft altijd iets speciaals, hier komt het namelijk niet meer aan op top vermogen of de laatste PK’s, maar dan komen de echte race talenten naar boven, zoals Niels royaal heeft laten zien.
In de 2e kwalificatie was het inmiddels helemaal opgeklaard boven Assen en betekende dat het circuit gedeeltelijk droger begon te worden. Met een droog spoor van gemiddeld  2 meter breed was de baan nog steeds verradelijk, maar konden toch snellere tijden gereden worden en gaan de PK’s weer meetellen. Uiteindelijk wist Niels zich op een 14e plaats te positioneren met een 1.33.0 en dit was dan ook zijn startpositie op de grid voor de race. Tja, als het droog is, is talent alleen niet voldoende dan moet je gewoon snel (en kostbaar) topmateriaal hebben. Toch is Niels veruit de snelste van de “privé” teams!

De Race

Door een superstart was Niels na de 1e bocht al van de 14e naar de 9e plaats gereden, door goed te “slipstreamen” kon hij de aansluiting met de kopgroep vasthouden. In de 3e ronde, aan het eind van het rechte stuk kreeg Niels de schrik van z’n leven, met een snelheid van ca. 240km/h werkt z’n voorrem niet meer, door een technisch probleem met de stuurdemper kreeg Niels bij het opkomen van het rechte stuk een zo geheten “tank-slapper” en waren de remblokken los gekomen van de schijven, na een paar keer pompen kon hij onderweg  weer remdruk opbouwen maar had z’n rempunt inmiddels helemaal gemist. Gelukkig kan je aan het eind van het rechte stuk rechtdoor schieten op asfalt zonder dat je een grindbak inrijdt. Na gekeerd te hebben heeft hij de race voort kunnen zetten, echter inmiddels waren er alweer 20 deelnemers hem gepasseerd. Zodoende moest hij vanaf dat moment als 31e in de race verder. 7 ronden later viel de finishvlag en heeft hij na nog een aantal mooie inhaalacties de 24e plaats weten te behalen maar dus geen punten weten te pakken. Helaas niet het resultaat waar we op gehoopt hadden want Niels had gegarandeerd een top 10 klassering behaald, maar dat er potentie is voor podiumplaatsen is duidelijk. Dat gaan we zeker in 2006 meemaken!

Zeer Geslaagd

Ondanks een uiteraard niet tevreden Niels was het toch een zeer druk en vooral gezellig weekend met de nodige fan’s en sponsors die “NielsOnWheels” en het Raceteam “NOW” kwamen steunen en aanmoedigen. Het is toch altijd weer een kleine vakantie zo’n weekend en er hangt altijd een supersfeer op dit soort racedagen, waarbij iedere motorraceliefhebber weer met een voldaan gevoel naar huis keert. Al met al heeft Niels deze laatste racedag van het seizoen zijn visitekaartje meer dan duidelijk afgegeven en dat is een goede winst voor het aankomende nieuwe raceseizoen! We gaan gedurende de winter dan ook hard op zoek naar nieuwe sponsors voor 2006!

 

“NielsOnWheels” in topvorm voor de laatste race!

Escharen De coureur Niels Jansen van het Raceteam”NOW” is er klaar voor.  Zaterdag 1 oktober a.s. wordt de laatste KNMV-cuprace voor motoren verreden op het circuit van Assen. Niels heeft gedurende de maand september extra testtrainingen gepland , om voor de laatste race nog belangrijke punten  binnen te halen voor het eindklassement in de Supersportklasse.

Begin van dit seizoen kreeg het Raceteam “NOW” te kampen met veel mechanische pech,
waardoor kostbare races niet meegereden konden worden. Aangezien het raceteam dit jaar officieel is opgestart en het financiële plaatje nog grotendeels zelf bekostigd moest worden, was het jammer genoeg niet te realiseren om op korte termijn voor de kosten op te draaien.
Gedurende de helft van het seizoen heeft Niels d.m.v. zijn eigen bedrijf  ‘Jansen Uitdeuk- techniek’ een steuntje bijgedragen en is de (oude) Yamaha R6 vervangen door een recenter type Yamaha R6 racer. Na diverse malen te hebben getest op het circuit van Assen bleek dit een goede aanwinst te zijn voor de rest van het seizoen. Met een flink opgelopen achterstand in het klassement was het kampioenschap helaas niet haalbaar meer voor Raceteam”NOW”.
Dit was zeer teleurstellend, want dit was juist de opzet voor 2005.
Het voornaamste was nu de nieuwe (motor) ‘fiets’ te leren kennen, gedurende het resterende seizoen, door veel te rijden en te testen en dan maar concentreren op het kampioenschap voor 2006!  We zijn nu dan ook al druk aan het onderhandelen met potentiële sponsors voor het seizoen 2006, want dan moet die titel echt binnengehaald worden en dat kan alleen door extra financiële steun!

 

Laatste race
In Juli hebben we o.a. 2 races gereden op Assen op de nieuwe racer met een snelste tijd van 1.34.0. Onlangs hebben we een testsessie gedraaid op Assen waarbij er een snelste ronde uit werd geperst van 1.32.1. Vorig jaar reed Niels een 1.30.0 als snelste tijd op het ‘oude’ circuit van Assen. Het circuit heeft gedurende de winter diverse aanpassingen gehad waardoor de baan dit seizoen gemiddeld 2 seconden langzamer is geworden. Na de laatste test zit Niels dus
omgerekend  weer aan zijn oude tijd van vorig jaar. Omdat we nu steeds meer progressie boeken is Niels uiterst gemotiveerd om de laatste race zo hard mogelijk te gaan om punten te pakken en om natuurlijk zijn persoonlijk record fors te verbeteren.
Het Raceteam “NOW” nodigt daarom iedere liefhebber van de motorrace uit om een kijkje te nemen  bij het team in Assen op zaterdag 1 oktober en natuurlijk vooral om het team aan te moedigen. Het entree is geheel gratis en alles is vrij voor publiek toegankelijk. Vanaf  9.00uur zijn er kwalificatietrainingen en vanaf de middag worden de wedstrijden verreden. Voor het exacte schema van die dag kunt u kijken op www.knmvcup.nl onder de link ‘tijdschema’. Raceteam “NOW” pakt die dag extra uit, wat inhoud dat het een gezellige en geslaagde dag gaat worden!

© 2005 - PPNL Internet Services / Niels Jansen